Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 26 d’octubre del 2014

Generar espais (comença per aprendre a escoltar)

La Berta es va deixar caure per la cafeteria, sabia que trobaria a la Lola fent el seu cafè amb llet.
-          Hola Lola, com va?
-          Seu, Berta, que fa temps que no ens veiem amb calma
-          Un cafè per a mi –va demanar-. Doncs si, fa temps, aquest no parar m’atabala.
-          A mi m’agrada venir aquí. Una estona on canvio el xip, tracto de desconnectar-me un moment i em va bé, sola una estona rumiant o fent-la petar. El món segueix girant i jo em quedo millor.
-          Tant de bo em resultés tan senzill parlar amb el meu fill. Necessito arribar-li però em refusa, no em deixa. O és ben lluny del que m’interessa.
-          D’això es tracta, Berta, de connectar.
-          I si no vol?
-          I tant que vol!
-          Et dic que no, que no hi ha manera.
-          Hi ha manera.
-          Crec que no m’entens
-          Ho veus? Vas tant a la teva que ets poc capaç d’escoltar, de posar-te al costat. Ni te n’adones que ja li tornes a dir el que no pares de dir. Potser és això el que no interessa al teu fill.
-          Veus com no és possible! Tu mateixa ho reconeixes!
-          Berta, és el com, és l’actitud, és la manera, el plantejament.
-          Ai Lola, que complicat...

-          A voltes ho fem complicat els pares, que anem a pinyó. Si no donem un espai, que en podem esperar?

(Molt interessant: algunes persones ja aporten comentaris molt interessants, no dubteu a fer els vostres;  us prego que valoreu els posts (REACCIONS) per tenir més pistes. Mil i una gràcies!!!)

1 comentari:

  1. Sembla que la Berta necessita fer mes moments cafe (com la seva amiga Lola) per reflexionar sobre l'actitud q ha de dur a terma amb la relacio amb el seu fill.
    La Berta s'hauria de plantejar que estimar als fills vol dir valorar, aceptar, respectar, impulsar l'autonomia i la independencia, satisfer les seves necessitats i ESCOLTAR. Pero sembla que ella ho enten mes en la responsabilitat d' educar q en el fet d' estimar i respectar. Aixo fa que la nostre actitud sigui mes de poseir, lligar, DOMINAR, sobreprotegir....
    La Berta hauria d'adonarse q amb aquesta manera de fer no dona eines al seu fill per desenvolupar al maxim les seves potencialitats. S'ha de donar confiança amb ells mateixos.
    El motiu pel q el seu fill no entra en el dialeg, es pq per part de la Berta potser no hi ha dialeg, esta mes preocupada per saber que ha fet, mes q per saber COM ES SENT.

    ResponElimina

Opina, comenta, suggereix, amplia, debat, pregunta, qüestiona...