Total de visualitzacions de pàgina:

dissabte, 1 de novembre del 2014

Construir espais de comunicació (afavorir moments)

La Pili es troba a la Berta i a la Lola parlant
-          Hola Pili!, vols fer el cafè amb nosaltres?
-          I tant –va dir la Pili- us veig a les dues amb cara d’espurnes, quina en porteu de cap?
-          Intento fer veure a la Berta que més enllà d’estar entestada en parlar amb el fill per arribar al tema que a ella li interessa, és tant o més important acostar-s’hi per la banda del que els interessa a ells.
-          Dona! això si que em passa a mi! –va esclatar la Berta- si li segueixo el seu joc tot va bé fins que arribem als meus temes.
-          Tens la solució al davant, Berta –digué la Pili- si que et pots comunicar amb el teu fill, però potser trenques la comunicació perquè tens tan clares les coses, les amenaces, els errors o perills que poden rondar al teu fill que poses el cassette.  
-          I allà es trenca, i el teu fill et veu a venir i es tanca. Saps perquè? (Lola)
-          Perquè? (Berta)
-          Potser perquè en el fons els segueixes tractant com un nen petit (Pili) com sempre
-          No li deixes fer les coses per ell mateix i valorar-lo (Lola)
-          Ei! (Berta) que jo el valoro!
-          Me n’adono que massa vegades em costa (Lola) de no fer de mama, i el que per a mi és una protecció entenc que per a ell és una desqualificació.
-          Certament (Pili) vaig amb peus de plom per no perdre la postura d’entendre com senta al meu fill el que li dic, és la clau per a que no es tanqui.
-          Vist així (Berta) entenc que ell vegi que no confio, que no li dono confiança, ni seguretat...

-          Aleshores, com els podem ajudar a ser responsables, a conduir-se per la vida?

1 comentari:

  1. Potser ara la Berta s'adona q la comunicacio amb el seu fill basada en el control, es mes per la seva ptopia seguretat q per una intencio educativa.
    La intencio no es parlar amb els fills per informar-los o per ser informats, per adoctrinar- los o donarr lliçons, ni per controlar-los, sino per compartir sentiments i emocions i donar-los suport per reflexionar junts, compartir i contrastar pensaments i criteris, per coneixer-se i estimar-se mes i millor.
    Si els fills veuen amenaçada la seva llibertat i autoestima, deixaran de voler comunicar-se amb els pares. Hi ha q aprendre a escoltar des de l'empatia.
    La Berta ha d'anar pel cami d'intentar entendre al seu fill i al mateix temps ajudar-lo a entendre. Sembla facil pero es ben dificil. Jo mateixa tambe estic amb l'intent.

    ResponElimina

Opina, comenta, suggereix, amplia, debat, pregunta, qüestiona...