Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 7 de novembre del 2014

La comunicació potent i positiva connecta dues parts

(Seguim a la cafeteria –s’hi està bé (!)- 
-          Caram! (Berta) em poseu dels nervis: he de poder escoltar i per tant no anar només “ a pinyó” del que vull dir, cal que no el tracti com un nen petit que no sap manegar-se a la vida i no fer-lo sentir ni incapaç , ni poca cosa ni sapastre. Però sabeu que jo necessito dir-li les coses. M’esteu dient que m’hi he de rendir i riure les gracietes?
-          No del tot (Pili), diríem que el que hem comentat són maniobres per poder sintonitzar la freqüència, estar en un nivell i clima d’enteniment.
-          Suposo que per a dir el que em cal dir! (Berta)
-          I tant! (Lola) mai hem de dimitir de mares ni de pares. Però en aquestes edats les coses s’han tornat més complexes, i certament ens cal canviar la posició. Hem de començar a reconèixer que davant tenim el nostre fill que s’està fent gran i que sent i viu les coses ben diferent que quan era un crio.
-          Doncs ja em direu com! (Berta)
-          D’una banda has de dir clarament el que passa, i has de donar la teva opinió, però donant-li la responsabilitat(Lola)
-          Com es fa?, Posa’m un exemple, claret claret (Berta)
o        Se que fa temps que dius que vols anar al concert de divendres, i se que et fa molta il·lusió i que et ve molt de gust.
o        A mi, la veritat és que m’espanta una mica, els teus amics es col·loquen força amb les birres i els porros i a mi no em fa ni mica de gràcia
o        Se que per a tu aquestes coses no són gens important i formen part de la festa
o        Crec que hauríem de fer un pacte en el sentit de que controlaràs i arribaràs a una hora prudent, que no aviat, a casa i en condicions.
o        Tinc molt clar que n’ets capaç i confio plenament amb tu
o        Tanmateix tinc clar que t’has fet gran i que te n’has de sortir tu, i per molt que et digui les coses, les coses ja les saps i el més important és que se que tu tens clars els valors i que en penses de tot plegat.
o        Saps que pots comptar amb mi si ho necessites.
o        Com ho planteges tu?
-          És un exemple (Pili), a cada cas ha d’haver la contextualització

-          Uffffff (Berta), i que se’n sortirà??????

2 comentaris:

  1. Molt interesant i molt clar aquest nou blog. Una vegada vaig sentir a un jitge dir q si els pares dimitim de la nostre funció de fer de pares i anem d'amics, simplement deixem als nostres fills orfes, pero sempre amb una comunicació en la q donem mes importancia a com s'han viscut les coses que al " qué" o " quan". Aprendre a escoltar des de l'empatia que no vol dir tindre una actitud complice ni sobreprotectora. Hi ha q trobar l'equilibri entre la tolerancia o la flexibilitat d'una banda i la fermesa i la defensa de la dignitat de l'altra.

    ResponElimina
  2. Penso q la clau es confia amb els fills i donar-los l'oportunitat de rectificar i actuar amb autonomia, de creure amb ells i en el que diuen, aceptar els seus errors. Si se senten atacats, es posaran a la defensiva i no haura comunicacio ni possibilitat d'aprenentatge.

    ResponElimina

Opina, comenta, suggereix, amplia, debat, pregunta, qüestiona...